Coördinator Spare Parts – Nijkerk

Introductie

Het ondersteunen van de salesorganisatie van een grote internationale organisatie bij het verkopen van baggermaterieel door het leveren van extra toegevoegde waarde in de vorm van excellente services.

Organisatie

Dit bedrijf ontwerpt en bouwt een breed scala aan baggermaterieel. Op de locatie in Nijkerk werken ongeveer 100 mensen in verschillende disciplines zoals engineering, productie, aftersales, service en verkoopondersteuning. Naast de productie op eigen locatie in Nijkerk levert Het bedrijf ondersteuning voor nieuwbouw en reparatie van baggermaterieel op externe locaties. Met meer dan 70 jaar ervaring is dit het kenniscentrum voor baggermaterieel binnen de internationale groep en hebben ze een groot leveringsprogramma aan standaard zuigers en bagger-gerelateerde componenten.

Functie

Als Coördinator Spare Parts bij  zorg je voor de afhandeling van orders en offertes van spare parts, zodanig dat deze snel en correct afgehandeld worden waarbij klanttevredenheid hoog in het vaandel staat. De Coördinator Spare Parts geeft functioneel leiding aan (op dit moment) 2 ‘medewerkers spare parts’. In deze functie ben je onderdeel van een interne dienstverlening de afdeling  Services (gevestigd in Gorinchem, maar ook op internationale service punten (hubs) over de wereld). De afdeling Services zorgt er vervolgens voor dat de parts en components bij de eindgebruiker terecht komen. De afdeling Parts & Services bestaat uit een team van (op dit moment) 12 personen die samen zorgdragen voor een breed portfolio aan service diensten en producten. Gezamenlijk hebben we als doel de bagger operatie van onze klanten zo goed mogelijk te ondersteunen.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het spare parts proces (van aanvraag tot facturatie), rapporterend aan de Manager Parts & Services.daarbij horen ook de volgende taken: 

  • Leidinggeven (functioneel) aan de spare parts medewerkers, waaronder het verdelen van werkzaamheden, invulling geven aan planningen en het begeleiden van dagelijkse activiteiten.
  • Verantwoordelijk voor invulling geven aan de performance cycle review van de spare parts medewerkers (samen met Manager Parts & Service).
  • Ondersteuning bieden bij forecasting van toekomstige spare parts behoefte en beschikbaarheid.
  • Analyseren van verkoop (en eventueel achterblijvende verkoop) op regio en object niveau. Hier kan Sales vervolgens op acteren.
  • Offertes opstellen (en laten opstellen);
  • (Laten) inkopen van spare parts bij leveranciers;
  • Administratief verwerken van orders (orderbevestigingen, facturen en nacalculaties);
  • Logistieke afspraken maken m.b.t. verzending van de goederen;
  • Bijdrage leveren aan de (advies verkoop) prijslijsten;
  • Assisteren bij het verbeteren van het spare parts verkoopproces.

Functie-eisen

de ideale kandidaat is communicatief vaardig en bezit een flinke dosis  doorzettingsvermogen. Verder ben zie jij jezelf terug in de volgende punten:

  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO opleiding (voorkeur richting Werktuigbouwkunde) en bij voorkeur al ervaring met functioneel leidinggeven.
  • Je hebt ervaring in het werken met een ERP systeem (Isah, SAP e.d.);
  • Je hebt affiniteit met de metaalbranche;
  • Je beheerst de Engelse taal in woord en geschrift, Frans en Duits zijn een pré;
  • Je bent full-time beschikbaar;
  • Je bent bereid om periodiek en incidenteel vanuit Gorinchem te werken (standplaats is Nijkerk).


Aanbod

Een uitdagende uitdagende baan in een dynamische werkomgeving Natuurlijk zijn een goede arbeidsvoorwaarden waaronder 40 verlof dagen per jaar. Continu aandacht voor professionele en persoonlijke ontwikkeling vindt men hier vanzelfsprekend.

Sollicitatie

Is deze functie echt iets voor jou? Klik dan op de button solliciteren en laat jouw gegevens achter in een paar korte stappen. Heb je meer informatie nodig over deze vacature dan kun je ons telefonisch benaderen op 085- 0645419 of een e-mail sturen naar info@maseto.nl. Tot snel!